fbpx

Veiksmīgas dienas pamats – pilnvērtīgas brokastis

//Veiksmīgas dienas pamats – pilnvērtīgas brokastis

Veiksmīgas dienas pamats – pilnvērtīgas brokastis

Brokastis ieliek pamatu veiksmīgai dienai

Mēs vēlamies, lai mūsdienu straujajā dzīves tempā mums pietiktu enerģijas visai dienai; ar pilnvērtīgām brokastīm mēs ieliekam tam pamatu. Ķermenis ir mūsu templis, un ir svarīgi par to pienācīgi rūpēties katru dienu. Lai apgādātu ķermeni ar būtiskām uzturvielām, mums vajadzētu ēst vismaz trīs reizes dienā, ēdiens palīdzēs organismam dziedēt šūnas un audus. Miega laikā organisms sagremo pārtiku, ko esam patērējuši dienas laikā, t.i., notiek tāda kā gavēšana. Angļu valodā vārds brokastis ir breakfast, kas, tieši tulkojot, nozīmē gavēņa pārtraukšanu. Lai atkal nodrošinātu ķermeni ar nepieciešamajām uzturvielām, ir svarīgi pārtraukt 10-12 stundas ilgo gavēni ar barojošām brokastīm.

Kāpēc ir svarīgi ēst brokastis?

Brokastis mūs nodrošina ar galvenajām uzturvielām, sniedz organismam enerģiju, kas nepieciešama dažādām dienas aktivitātēm, mēs neesam noguruši un varam paveikt vairāk. Pirmā dienas ēdienreize arī palīdz organismam uzsākt fermentu ražošanu, kas nepieciešami tauku noārdīšanai.  Šis process palīdz mums uzturēt sevi formā. Pētījumi liecina, ka cilvēkiem, kuri regulāri ēd brokastis, ir daudz retāk problēmas ar lieko svaru, jo: 

  • Brokastis novērš lielas glikozes līmeņa svārstības asinīs, tādējādi palīdzot kontrolēt apetīti;
  • Ēdot pilnvērtīgas brokastis, mums ilgāku laiku saglabājas sāta sajūta un nerodas kāre pēc neveselīgām uzkodām; Mēs esam enerģiskāki, un mūsu noskaņojums ir labāks.
  • No rītiem glikogēna rezerves ir zemas, jo ilgu laiku neesam neko ēduši. Kad visa enerģija no glikogēna rezervēm ir izlietota, organisms sāk nepieciešamās enerģijas ražošanai noārdīt taukskābes. Taču bez ogļhidrātiem taukskābes oksidējas tikai daļēji, kas var samazināt enerģijas līmeni. Brokastu ēšana paaugstina enerģijas līmeni un atjauno glikogēna līmeni, lai saglabātu pareizu vielmaiņu.

Brokastu ēdieni satur tādas uzturvielas kā folskābi, kalciju, dzelzi, B vitamīnus un šķiedrvielas, proti, brokastis veido lielu daļu no dienā nepieciešamajām uzturvielām. Cilvēkiem, kuri ēd brokastis, ir lielāka iespēja uzņemt dienā ieteicamo vitamīnu un minerālvielu devu nekā cilvēkiem, kuri to nedara.

Brokastis uzlabo smadzeņu darbību 

Mēs visi, uzsākot dienu, vēlamies būt enerģiski un moži. Izlaižot brokastis, mūs var pārņemt miegainība un samazināties koncentrēšanās spējas. Tas ir saistīts ar to, ka smadzenes nav saņēmušas efektīvai darbībai nepieciešamo enerģiju (glikozi). Brokastu neēšana negatīvi ietekmē garīgo veiktspēju, tostarp uzmanību, koncentrēšanās spēju un atmiņu. Tā rezultātā dažu dienas uzdevumu veikšana var būt grūtāka, nekā ierasts.

Brokastu ēšana palīdz izdarīt labāku izvēli attiecībā uz uzturu

Cilvēki, kuri ēd brokastis, parasti ēd veselīgāk, viņiem ir labāki ēšanas paradumi, un mazāka iespēja, ka viņi izvēlēsies neveselīgas uzkodas, kurās ir maz šķiedrvielu, vitamīnu un minerālvielu, bet daudz tauku un sāls. Piemēram, daudz labāka alternatīva konditorejas izstrādājumiem ir pilngraudu produkti, jogurts, dārzeņi vai augļi, kurus var paņemt līdzi uz darbu vai skolu no mājām. 

Visbiežāk sastopamie iemesli, kāpēc netiek ēstas brokastis: 

  • no rīta nepietiek laika, un ir vēlēšanās gulēt pēc iespējas ilgāk
  • vēlme samazināt svaru
  • pārmērīgs nogurums, lai no rīta gatavotu sev ēdienu
  • apnikums, ka brokastīs vienmēr ir vieni un tie paši ēdieni
  • nav izsalkuma sajūtas

Ieteikumi, kā neizlaist brokastis:

  • Ātri pagatavojama auzu pārslu putra: ja ir maz laika, tad izvēlies ātrās pārslas, piemēram, ICONFIT QUICK PROTEIN OATS, kas ir viegli pagatavojama veselīga putra – vienkārši pievieno karstu ūdeni un pagaidi kādu minūti. Sabalansēts uzturvielu saturs, putra satur ~30% olbaltumvielu un dienā nepieciešamo kolagēna daudzumu. Nav ne grama pievienotā cukura! Lieliski piemērota visai ģimenei. Auzas bagātīgi satur šķiedrvielas, vitamīnus un minerālvielas, kas veicina gremošanu, vienmērīgu enerģijas līmeni un apgādā organismu ar veselīgo holesterīnu.
  • Sagatavo biezputru jau iepriekšējā vakarā: Ja no rīta nav laika un enerģijas, tad biezputru der pagatavot jau iepriekšējā vakarā. ICONFIT šim nolūkam piedāvā lielisku produktu OVERNIGHT OATS, kas ir Igaunijā izstrādāta un ražota pilnvērtīga biezputra, kurā ir sabalansēts visu nepieciešamo makroelementu saturs. Līdzās pilngraudu auzu pārslām biezputras maisījums satur arī čia sēklas vai kokosriekstu pārslas, kā arī 10% hidrolizētā kolagēna. Vienkārši pievieno putras maisījumam pienu un atstāj to uz nakti ledusskapī, un nākamajā dienā varēsi baudīt pilnvērtīgas brokastis.
  • Veselīgas brokastu pārslas ir ātra, bet tajā pašā laikā veselīga izvēle. ICONFIT CRISPY PROTEIN BREAKFAST pārslas bagātīgi satur olbaltumvielas un ir bez pievienotā cukura. Lieliska alternatīva veikalos pieejamajiem musli, kas bieži satur lielu daudzumu cukura. ICONFIT pārslas satur jauki kraukšķīgas olbaltumvielu bumbiņas, liofilizētas ogas no Igaunijas dārziem, kā arī kokosriekstu pārslas un nedaudz veselīgās stēvijas saldumam. Šeit nav ne grama pievienotā cukura! Atliek vien pievienot pienu un baudīt.
  • Visi musli fani turpretim tagad atradīs mūsu produktu klāstā jaunu hītu – rīta musli ICONFIT PROTEIN MUESLI. Tam nav pievienots ne grama cukura, tajā ir teju 30% olbaltumvielu, tam iraugsts šķiedrvielu un minerālvielu saturs. Piemērots visai ģimenei!
  • Ja brokastis netiek ēstas ar mērķi samazināt svaru, tad patiesībā ēšana no rīta var ķermeņa svaru ietekmēt pozitīvi, jo, pateicoties ilgstošai sāta sajūtai, nerodas vēlme ķerties pie neveselīgām uzkodām, turklāt tas palīdz novērst lielas glikozes līmeņa svārstības asinīs, tādējādi palīdzot kontrolēt apetīti.
  • Internets ir pilns ar dažādām aizraujošām brokastu receptēm. Sastādi ēdienkarti visai nedēļai un iegādājies nepieciešamos pārtikas produktus jau iepriekš. Ja no rīta tevi gaida veselīgas un garšīgas brokastis, tas var radīt vēlmi doties vakarā agrāk gulēt.
  • Vakariņas ir ieteicams ēst 2-3 stundas pirms gulētiešanas. Ja no rīta nav apetītes, tad iemesls var būt ēšana pārāk vēlu vakarā – vēders vienkārši nav vēl pietiekami tukšs.  Arī gremošanas sistēmai ir nepieciešama atpūta, tāpat kā mūsu ķermenim un garam. Dienas laikā ir svarīgi veltīt pietiekami daudz laika sev un izbaudīt katru maltīti, jo ķermenis ir mūsu templis.

Lai gardas brokastis!

2021-12-22T09:32:12+00:00

Leave A Comment